KG:n vuosikokous on 11.12. – katso toimintakertomus 2019 ja ensi kauden suunnitelma

Kymen Golf ry:n vuosikokouksessa 11.12. tehdään päätöksiä tulevan kauden suuntaviivoista ja henkilövalinnoista.

On aika tehdä yhteenveto Kymen Golfin kuluneen kauden tapahtumista ja saavutuksista sekä päättää tavoitteista ja valita vastuuhenkilöitä tulevalle kaudelle. Seuran vuosikokous pidetään Mussalon golfklubilla keskiviikkona 11. joulukuuta kello 18.

Vuosikokouksen esityslistalla ovat sääntöjen määräämät asiat. Seuran puheenjohtaja, kapteeni ja ladykapteeni valitaan kaudeksi kerrallaan. Veli-Matti Pyysing, Juha Hirvi ja Satu Kauhanen ovat valmiita jatkamaan tehtävissään.

Hallitukseen valitaan jäsenet kaksivuotiskaudeksi 2020-21. Ehdokkaiksi on tähän mennessä asetettu Miia Pulliainen, Heikki Illiminsky, Tom Sandström, Anssi Hypén, Petri Paajanen ja Sami Pieviläinen.

Kuluneen kauden kärkitavoite oli jäsenhankinnan tehostaminen ja uusien jäsenten golfyhteisöön sopeutumisen edistäminen. Toimintakertomuksesta havaitaan, että seuran jäsenmäärän laskusuhdanne saatiinkin pysäytetyksi. Uusia jäseniä liittyi tasan sata, mikä oli hieman enemmän kuin jäsenyydestä eri syistä luopuneiden määrä. Uusien pelaajien tueksi järjestetty kummipelitoiminta sai paljon hyvää palautetta.

KG:n viralliseksi jäsenmääräksi Golfliiton tilastoon kirjattiin elo-syyskuun vaihteessa 1008 (neljä enemmän kuin vuonna 2018). Kauden päättyessä määrä oli 1010. Jäsenistä on naisia 246, miehiä 764.

Jäsenistön ikärakenteessakin tapahtui muutosta. Seniorien määrä laski edellisestä kaudesta kahdeksalla (653 -> 645),  ja toisaalta juniori-ikäisten määrä kasvoi 52:lla (77 -> 129).

Mussalon kentällä pelattiin kauden aikana 28546 kierrosta, mikä oli yli 1400 enemmän kuin kaudella 2018. Vieraspelaajien määrässä oli hienoista laskua. Kilpailujen osallistujamäärät pysyivät keskimäärin entisen suuruisina.

Jäsenmäärän pitäminen kasvu-uralla ja kummipelitoiminnan kehittäminen ovat luonnollisesti edelleen kauden 2020 toimintasuunnitelman painopisteitä. Erityisen huomion kohteeksi nostetaan nyt junioritoiminta, jonka suunnitelmallisuutta ja resursseja parannetaan sekä lyhyellä että pitkällä tähtäimellä.

Vuosikokouksessa jaetaan seuran hallituksen myöntämät stipendit kauden aikana kilpailuissa menestyneille pelaajille ja junioreille. Saajat ovat Elias Haavisto, Veijo Suomela, Ville Karhu, Tuomo Paavola, Niko Tainio, Jari Siira, Arttu Liukkonen, Amanda Mäkelä ja Mandi Lommi.

Hallituksen ehdotukset vuosikokoukselle toimintakertomukseksi 2019 ja toimintasuunnitelmaksi 2020 avautuvat kokonaisuudessaan oheisista linkeistä. Tervetuloa kokoukseen!

MARKKU ESPO

Kirjoittaja on Kymen Golf ry:n sihteeri.

Toimintakertomus 2019

Toimintasuunnitelma 2020